گروه حوادث: ۲ روز آخر هفته در پایتخت همراه با ۲ جنایت خونین بود که از سوی ۲ مرد شیشه‌ای صورت گرفت.

در نخستین جنایت مردی در درگیری برادرش را به قتل رساند و دومین قاتل شیشه‌ای نیز به دلایلی نامعلوم به زندگی همسرش پایان داد.ساعت 15:30پنجشنبه، 14آذر‌ماه، مأموران کلانتری گاندی در جریان یک درگیری در خیابان ولیعصر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

محل درگیری ساختمانی 2طبقه بود و مأموران پس از حضور در آنجا با جسد مرد 51ساله‌ای روبه‌رو شدند. این مرد صاحبخانه بود که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. کارآگاهان در محل جنایت برادر 48ساله مقتول را دیدند که دست‌ها و لباس‌هایش خون‌آلود بود. او به دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران بازداشت شد و تحقیقات درخصوص حادثه ادامه یافت. دختر 14ساله مقتول، تنها شاهد حادثه بود که زمان درگیری پدر و عمویش در خانه حضور داشت. او در تحقیقات گفت:

در طبقه اول در حال درس خواندن بودم که ناگهان صدای فریادهای پدرم را از طبقه دوم شنیدم. او از من کمک می‌خواست و با عجله به طبقه بالا رفتم. وقتی در را باز کردم عمویم را با دستان خون آلود و چاقو به‌دست دیدم که بالای سر پدرم ایستاده بود. بدن غرق خون پدرم هم روی زمین افتاده بود و او ناله می‌کرد. وحشت کرده بودم و می‌ترسیدم وارد خانه شوم. در یک لحظه چشمم به کلیدی افتاد که روی در بود.

در را به روی عمویم قفل کردم و با مادرم تماس گرفتم و او هم ماجرا را به پلیس و اورژانس خبر داد و تأکید کرد که تا رسیدن ماموران، در را باز نکنم. با اظهارات دختر نوجوان، عموی وی به اتهام قتل بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد. او در بازجویی‌ها به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: برادرم همیشه مرا تحقیر می‌کرد. روز حادثه نیز همین اتفاق افتاد. در آشپزخانه نشسته بودم که نزد من آمد و بازهم تحقیرهایش را شروع کرد. با او جروبحث کردم و درحالی‌که از دستش خسته شده بودم تصمیم به قتل وی گرفتم. از داخل آشپزخانه چاقو برداشتم و چند ضربه به بدنش وارد کردم. بعد هم منتظر ماندم تا پلیس برسد.

اظهارات مرد جنایتکار در حالی بیان می‌شد که در ادامه تحقیقات مشخص شد او به شیشه اعتیاد داشته و مدتی قبل با اصرار برادرش برای ترک اعتیاد به کمپ رفته بود. اما روز قبل با گرفتن مرخصی از کمپ خارج شد و به خانه برادرش رفته بود که این حادثه رخ داد. به گزارش همشهری، متهم با دستور قاضی پرونده به پزشکی قانونی معرفی شد تا سلامت روانی وی بررسی شود.

جنایت دوم

دومین حادثه ساعت 9:20صبح جمعه در جنوب‌شرق پایتخت رخ داد. وقتی امدادگران اورژانس در جریان یک درگیری خونین در آپارتمان زوج جوانی قرار گرفتند، راهی آنجا شدند. امدادگران وقتی به آنجا رسیدند پیکر خون‌آلود زن جوانی را دیدند که روی زمین افتاده بود. کنار وی، همسرش با دستانی خون‌آلود و حالتی غیرعادی ایستاده بود و مرتب می‌پرسید که آیا همسرش زنده است؟ امدادگران بعد از معاینات اولیه دریافتند که زن جوان به‌علت ضربات متعدد چاقو فوت‌کرده است. همزمان موضوع به پلیس اطلاع داده شد و لحظاتی بعد مأموران در قتلگاه حاضر شدند و متهم 33ساله را دستگیر کردند.

کارآگاهان همزمان به تحقیق از همسایگان پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان به شیشه اعتیاد داشته و بیکار بوده است. برای همین همسرش با کار‌کردن در یک آرایشگاه زنانه تلاش می‌کرد هزینه‌های زندگی را تأمین کند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که این زوج جوان یک دختر 6ساله دارند که مقتول به‌خاطر اعتیاد همسرش، وی را نزد پدر و مادر همسرش سپرده بود تا آنها از او نگهداری کنند.

کارآگاهان در مرحله بعد به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند و مقتول روز حادثه قرار بوده به خانه پدرش در ورامین برود اما هنگام خروج از خانه با شوهرش درگیر شده و توسط وی به قتل رسیده است.‌ سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات درخصوص این دو پرونده همچنان ادامه دارد. همچنین برای متهمان، قرار بازداشت موقت صادر شده است و آنها با دستور قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 241578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز